الثلاثاء، 24 يونيو 2008

الواجب



اختي فى الله صاحبه مدونه اجمل ايامنا ارسلت لى واجب

وطلبت منّى أعمله هو انا صحيح طول عمرى مبحبش حاجه اسمها واجب

بس هأعمل ايه علشان خاطر عيونك يا جميل هأعمله وامرى لله .
بسم الله الرحمن الرحيم
السؤال الأول أذكر إسم من طلب منك حل هذا الواجب ؟

اختي فى الله صاحبه مدونه اجمل ايامنا
الأول خلص عقبال الباقي

أذكر القوانين المتعلقة بهذا الواجب ؟

والله بالنسبه للقانون ده انا مش فهمامه ومش عرفاه

لانها لما بعتت ليا الأمتحان مبعتتش معاه ملحق القانون بتاعه علشان كده

انا باطالب بحذف هذا السؤال من الواجب .

تحدث عن ستة أسرار قد لا يكتشفها من يقابلك للمرة الاولى ؟

والله اذا كان على الأسرار فأقدر أقول ان معنديش اسرارا

لان والحمد لله انا بطبيعتي مبحبش اخبي حاجه بس هأحاول ادور كده وافكر وافكر حتى اجد الحل

ماهو موش هينفع كده شكلي وحش مش عارفه اجاوب على حاجه كده خالص


1) بالنسبه للمدونه فى حب الله اول ما عملتها ناس كتير استغربت اني اعمل مدونه بتتكلم عن مواضيع دينيه كلهم كانوا فاكرين لما قلت اني هأعمل مدونه اني هأعمل مدونه خفيفه بقي وظريفه معرفش ليه بس مش مهم
2) يمكن ناس كتير من إلى بتدخل المدونه متعرفش اني متزوجه وعندى بنت اسمها بسنت حالياً فى كي جي 2 لمضه لماضه بس يالا ربنا يخليها لي يارب ويفرحني بيها واشوفها دكتورة قد الدنيا
3) بحب المشاركه جداً واحب اني اصلح بين الناس جداً مبحبش المشاكل خالص ومبحبحش حد يكون زعلان مني
4) بالنسبه للي يشوفني أول مره يقول عليا اني هاديه بقي وايه بس على العكس تماما انا باحب الضحك والهزار وشقيه جداً زى الأطفال بالضبط يعني لما تشوفني مع بسنت متفرقش بينا مين الأم ومين الطفله .
5) فى ناس تانيه لما بتشوفني بتقول عليا متكبرة بس هما بيفهموني غلط انا من طبعي لما بأشوف انسان لأول مره مبحبش اكشف ورقي كله قدامه بابقي قليله فى الكلام مبفتحش فى مواضيع مبدخلش معاه فى حوارات مش معني كده اني متكبرة لا ده حرص انا معرفش الشخص ده يبقي لازم يبقي فى حدود لكن لما بعرفه واخد عليه ربنا ما يوريكم ببقي عامله زى الراديوا محدش بيقدر يقولي بس .

6) فى حاجه بقي يمكن ناس كتير مبتعرفهاش عني اني عصبيه جداً فى وقت عصبيتي مبعرفش انا باعمل ايه ولا باقول ايه وربنا يكفيكوا شر عصبيتي وربنا يهديني يارب انا دلوقت قدرت اسيطر عى عصبيتي دى فى بيتي ومع زوجي لكن الأول كان ايه ماشاء الله ولا حد يقدر يقولي كفايه وده كان مسبب ليا مشاكل كتير بس الحمد الله دلوقتي وربنا يهدى العاصي

حول هذا السؤال إلى ستة مدونين وأذكر أسماءهم مع روابط مدوناتهم فى موضوعك ؟

من جهه تحويل السؤال فانا اكيد هأحوله وده كشف بالأسماء بس هما مش سته هما اكتر شويه
حدوته
خواطر رئيس شاب
اشكي لمين
برقش
الفراشه الصغيره
جني
القلم الجريح

هناك 8 تعليقات:

semsema يقول...

السلام عليكم

انا مقدرش اعلى عليكى يا رحاب
ده انتى الخير والبركة
والله فيكى الخير انك فكرانى طول عمرك صاحبة واجب
بس انا لغاية دلوقتى صدقينى لسه فى فترة النقاهة اللى بعد الامتحانات

اشكرك على اهدائى امتحان جديد
تحياتى يا قمر

إسلام يقول...

جزاكم الله خير على تمرير الواجب ..
مع أنه صعب الحل ..
إلا أن مبادرتكم الكريمة لا ترد!!

جزاكم الله خيراً

الربان يقول...

تحياتي

ربنا يخليلك بسنت و والدها.

طبعا العصبية كلنا مشتركين فيها بقدر او بأخر....يبدو انها ثمة العصر.

تحياتي و تقديري

Unknown يقول...

السلام عليكم

احمد الله اختي علي اختيارك لي

جعلني الله عند حسن ظنك

وان شاء الله هحاول اكتبه في اسرع وقت

ومتشكر علي مرورك عندي في مدونتي


وهروح حالا اضيفك للمدونات المفضله

تحياتي

مجداوية يقول...

السلام عليكم
يشرفنى أختى الكريمة ان نتواصل دائما حبا فى رسول الله
لكن المشرفة على الحملة هى الأخت الكريمة لعلها خير وهى المسئولة عن التنسيق وهى ما تقول لى ما أفعل ولكن بالطبع سوف أضيفك فى الياهو فلى عظيم الشرف ويعجز لسانى عن شكرك لنضمامك الكريم للحملة ووضعك الشعارات وروابط الجروبات على مدونتك
فهذا هو الحب بالأفعال لا بالأقوال

نفع الله بك وبارك لك يا أم بسنت وقر عينك بها ,,اللهم آمين

أم نسمة
مجداوية

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

السلام عليكم
شخصية جديرة بالاحترام
انا جاوبت الواجب دة
تحياتي وتقديري

أختكم فى الله يقول...

جزاكى الله خيرا يا حبيبتى على حل الواجب

معلش تعبتك

اجاباتك جميلة خلتنا عرفناكى اكتر

(:

جنّي يقول...

السلام عليكم

شكرا على تمرير الواجب .. ولكن الواجب وصل لي من قبل وجاوبت عليه في البوست السابق في مدونة جني بعنوان ( أسرار جني والعمرة ) وطبعا كنتي متسجلة غياب ..
المهم ربنا يبارك لك في بسنت ويجعلها قرة عين لوالديها ..

للأسف كل من جاوب على هذا الواجب قال أنه عصبي والعصبي يعني بيغضب والرسول صلى الله عليه وسلم قال ( لا تغضب )